تعرفه اینترنت دو برابر شود

مطالبه اپراتورهای اینترنت در نامه‌ای به رییس جمهور:

تعرفه اینترنت دو برابر شود

 
 
نامه اپراتورهای اینترنت به رییس جمهور برای درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت

اپراتورهای اینترنت همراه و ثابت با ارسال نامه‌ای از رئیس جمهور خواستند تا تعرفه بسته‌های اینترنت همراه بالاتر از دو گیگابایت، ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش فدراسیون فاوا به نقل از دیجیاتو، اپراتورهای اینترنت ثابت و همراه برای افزایش تعرفه خدمات به رئیس جمهور نامه زدند. آنها با گلایه از عدم افزایش تعرفه اینترنت طی ۵ سال گذشته، خواهان تغییر تعرفه‌ها شدند. آنها با بیان اینکه نسبت تعرفه اینترنت به قدرت خرید در کشورهای پیرامون، چندین برابر در ایران است، به طور رسمی از رئیس جمهور خواستند تا تعرفه بسته‌های دیتا همراه بالاتر از دو گیگابایت، صد درصد افزایش یابد.

بر اساس نامه‌ای که خبرگزاری مهر منتشر کرده‌است به گفته اپراتورها، نیمی از مردم شامل افشار کم برخوردار، ماهانه مصرفی کمتر از دو گیگابایت در ماه برای خدمات دیتای همراه دارند. آنها همچنین به رئیس جمهور اعلام کرده‌اند در صورت موافقت با افزایش تعرفه، برای حمایت از اقشار کم برخوردار امکان ارائه بسته های رایگان و ارزان قیمت برای این قشر از کاربران با هماهنگی و مدیریت دولت محترم فراهم است.

آنها با تأکید براینکه عمده درآمد ایراتور از مشترکین پر مصرف است، اعتقاد دارند این افراد هیچ گونه حساسیتی در خصوص افزایش تعرفه آن هم به میزان حتی دوبرابری ندارند و پرداخت یارانه به این بخش از محل درآمدهای اپراتور یا دولت هیچ ضرورتی ندارد.

در این نامه آمده است که صنعت ارتباطات و اپراتورها از نظر مالی به هیچ وجه وضعیت مناسبی ندارند: «اسامی تعدادی از اپراتورها در فهرست بدهکاران بانکی قرار گرفته است که نشان‌دهنده ضررده بودن این صنعت است. لذا در صورت تداوم رویه تثبیت قیمت خدمات در این بخش ورشکستگی این صنعت در آینده کوتاه حتمی است. در این راستا عاجزانه از حضرتعالی که سابقه طولانی در فعالسازی صنایع ورشکسته و راه اندازی چرخ اقتصاد را دارید، استدعا داریم با توجه به موافقت ستاد تنظیم بازار با افزایش تعرفه دستور عاجل مبنی بر افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه خدمت داده تلفن همراه که طی مراحل متعدد به تایید مراجع مختلف نیز رسیده است و ایضاً اصلاح فوری نظام تعرفه گذاری در این حوزه جهت جلوگیری از ورشکستگی اپراتورهای ارتباطی را صادر فرمایند.»

اپراتورها اعتقاد دارند به رغم افزایش شدید هزینه‌های ناظر به ارائه خدمات ارتباطی، ناشی از افزایش شدید نرخ ارز و تورم بسیار بالا و با توجه به اینکه عمده هزینه‌های آنها ارزی است؛ تثبیت تعرفه خدمات اپراتورها ملی ۵ سال گذشته منجر به کاهش شدید قدرت سرمایه گذاری اپراتورها و مانع توسعه تکنولوژی‌های جدید ارتباطی اعم از ثابت و موبایل شده است.

اتفاقی که به باور آنها افت کیفیت شبکه در سال‌های اخیر را به همراه داشته است چراکه امکان سرمایه‌گذاری کاهش یافته است: «از نتایج عدم توانایی ایراتورها برای توسعه شبکه به صورت مناسب و همگام با رشد تقاضای مصرف اینترنت خصوصا اقبال عمومی به استفاده از خدمات دیجتبال نظیر آموزش مجاری با اقتصاد دیجتبال در دوره کرونا و پس از آن به عدم تناسب توسعه زیرساخت ارتباطی که برای پشتیبانی از اقتصاد دیجیتال ضروری است، می‌توان اشاره کرد. این عدم تناسب در تقاضای ظرفیت شبکه و عدم توسعه شبکه باعث می شود تا کسب و کارهای مرتبط قادر به توسعه بازار خود نباشید و در نتیجه تبعات اجتماعی و اقتصادی زیادی از جمله قرار نخبگان و فزایش بیکاری را به همراه دارد.»

در پای این نامه اسم اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، شاتل، مخابرات، آسیاتک، های‌وب، رایتل و مبین‌‌نت دیده می‌شود.

نامه اپراتورهای اینترنت به رییس جمهور برای درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت

نامه اپراتورهای اینترنت به رییس جمهور برای درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت

 







تماس با ما


اطلاعات تماس

آدرس: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی
تلفن: 88530751-021
فکس:88511721-021
JoomShaper